About our research laboratory
Mission
Partendo da dati di riferimento dell’azienda o dell’organizzazione pubblica produciamo processi analitici di arricchimento delle informazioni: attraverso l’uso di modelli di tipo predittivo valorizziamo e arricchiamo le informazioni disponibili costruendo degli indicatori di propensione.
I dati sono il nostro punto di partenza: dai dati costruiamo l’esperimento analitico: attraverso la definizione di modelli predittivi e di segmentazione, opportunamente testati, arricchiamo le basi dati di partenza, aggiungendo indicatori di propensione e profilazione in grado di rappresentare e rendere utilizzabili i segnali contenuti nelle informazioni iniziali. Costruiamo poi modelli di previsione e interpretiamo le relazioni dei modelli causa-effetto decodificando i segnali ottenuti, per aiutare e supportare il processo decisionale in azienda.
————————-
Using analytical data enrichment processes we are able to transform raw information into fruitful inputs for a clear direction. Creating predictive models we evaluate and enrich the available information building indicators of propensity.
Research procedure proposition
- Identify the needs and goals by interviewing the client
- Study papers and research materials already published on the topic
- Identify the strategies to achieve goals
- Develop a model and a prototype, run test on subsets of data
- Discuss results, refine and validate the model
- Industrialize the prototype (if requested).
Goals
- Apply the enterprise-university collaboration model.
- Transform prototypes with a high degree of success in case studies, commercial-scale products or Best practice reusable models.
- Promote the collaboration in the field of statistics and data-science in International Communities.
- Collect particularly innovative arguments and establish specific research projects to follow their development in the most “visionary” markets, organizations and research communities around the world.
- «Atelier» approach – complete and full dedication to the Client and their needs.